2016-10-12 14:28Nyheter

Apoteksgruppen samarbetar med BRO (Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation) under rosa oktober

null

För sjätte året i rad är Apoteksgruppen samarbetspartner till BRO, och säljer det rosa bandet samt rosa reflexer för 20 kronor. Det rosa sidenbandet är den internationella symbolen för bröstcancerorganisationer världen över och det originalband som skapades 1991 av Estée Lauder. Alla intäkter för band och reflexer på Apoteksgruppens apotek går oavkortat och specifikt till Bröstcancerfonden.

Även om rubriken "idag får 23 kvinnor höra att de har bröstcancer" kan verka skrämmande är det också viktigt att påminna om att ca 85% av de drabbade blir friskförklarade efter sin behandling.

- tack vare bröstcancerforskningen sker stora framsteg inom diagnostik, vård och behandling och vårt samarbete med BRO känns otroligt betydelsefullt och skapar stort engagemang på våra apotek, säger Maria Mårfält Kommunikationschef på Apoteksgruppen.


Om Apoteksgruppen

Apoteksgruppen ägs av Euroapotheca, som är en internationell apotekskedja med apotek i Litauen, Lettland, Estland, Polen och Sverige. Euroapotheca är en av de största apoteksaktörerna i norra Europa med mer än 3800 anställda på drygt 670 apotek. I Sverige finns 197 apotek och ett 40-tal drivs privat av egenföretagare med stöd av Servicekontoret.

Kontaktpersoner

Anna Bergstedt
Marknads- och kommunikationsdirektör, Ansvarig för E-handel samt Pressansvarig
Anna Bergstedt