2021-09-09 09:54Pressmeddelande

Apoteksgruppen öppnar nytt franchiseapotek i Norrköping

Maria Einarsson, läkemedelsansvarig, Masood Khan, apoteksägare, Roland Brimow, Head of Franchise. Foto: ApoteksgruppenMaria Einarsson, läkemedelsansvarig, Masood Khan, apoteksägare, Roland Brimow, Head of Franchise. Foto: Apoteksgruppen

Apoteksgruppen fortsätter att satsa på fysiska apotek och näst på tur är Sandbyhov i Norrköping. Apoteket öppnar i en helt ny fastighet som fått namnet Nodhuset och inom kort kommer även Sandbyhovs vårdcentral att flytta in.

Apoteksgruppens apotek i Sandbyhov kommer att drivas av franchisetagaren och apotekschefen Masood Afzal Khan. Masood har som mål att leverera förstklassig service och ett brett utbud av produkter och sortiment.

- Jag ser stor potential i läget som kommer med den nya byggnaden Nodhuset och närheten till den nya vårdcentralen. Tillsammans med vårdcentralen kommer vi vara med och bidra till välmående och en bättre hälsa i stan, säger Masood Afzal Khan, apotekschef på Apoteksgruppen Sandbyhov, Norrköping.

Apoteksgruppen kan som enda apotekskedja i Sverige ge möjlighet för franchisetagare att driva apoteken i egen regi.

- Precis som många andra städer så växer Norrköping och vi på Apoteksgruppen vill tillsammans med Masood vara med och bidra till denna utveckling. Vi tror att det nya apoteket kommer att få en viktig roll i regionen, säger Roland Brimow, Head of Franchise på Apoteksgruppen.

Apoteksgruppen välkomnar Norrköpingsborna till det nya apoteket på adressen Doktor Butlers gata 5 från och med 9 september.

Om Apoteksgruppen

Apoteksgruppen har närmare 200 apotek runt om i Sverige, med ett hjärta som klappar lite extra för vår lands- och glesbygd. Vi vill göra hälsa enkelt för alla våra kunder genom att erbjuda ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda tjänster och produkter inom hälsa och skönhet samt rådgivning av våra kvalificerade farmaceuter. Apoteksgruppen möjliggör egenföretagande genom franchise och är den enda apotekskedjan i Sverige som har både kedjedrivna och franchisedrivna apotek. Med drygt tusen medarbetare gör vi skillnad tillsammans - varje dag! Vårt engagemang bygger på tre kärnvärden. Att bry sig på riktigt, att ligga steget före, att göra verklig skillnad och vår vision är att bli Sveriges mest engagerade apotek där kunderna mår lite bättre. Apoteksgruppen ägs av Euroapotheca, norra Europas största apotekskoncern.

Anna Bergstedt
Marknads- och kommunikationsdirektör, Ansvarig för E-handel samt Pressansvarig